Anatomija (anamorfoze) plamena

V.S.S.D.: Anatomija (anamorfoze) plamena

V.S.S.D.

Anatomija (anamorfoze) plamena

27. februar 1992 – 30. marec 1992

Mala galerija - Moderna galerija, Ljubljana

Seveda ne gre le ali zgolj za motiv plamena, upodobitev ognja, saj je na razstavah in v samih delih v uporabi »ogenj kot snov«, neposredno. Velikokrat je bil ogenj navzoč v svoji naravni prezenci.

Seveda se je ogenj pri V.S.S.D. uporabljal hkrati za kreacijo in tudi za destrukcijo. Ogenj osvetljuje, posreduje in omogoča podobo, sliko ali jo jemlje, požira in uničuje.

Ogenj na prvi razstavi Veš slikar svoj dolg (1986), ki se je prikazovala in videla ob svetlobi ognja. Hkrati je bila na koncu skoraj popolnoma požgana.

Uničenje slike, požig slike na prvi razstavi (1986).
Goreča slika – Anamorfoza, uničenje ključne slike iz druge razstave V.S.S.D. (akcija se je zgodila pred Cankarjevim domom, 8. februarja 1990).
Fotografija plamena, delo za razstavo Spominske podobe prihodnosti (1989).

Anatomija (anamorfoze) plamena, prva razstava v Moderni galeriji (1992), osvojitev Moderne galerije z ognjem. Šest sveč, velikih kot človek, pet belih slik, ki kažejo bele plamene, ena slika, naslikana s plamenom sveče, 40 reliefov plamena, obarvanih s pravimi plameni.

Prostorska slika z ognjem in plamenom in o njem. Plamen je nekaj, kar je podobno gibanju v času: ne moreš ga fiksirati ali ustaviti, je zelo nemiren, nesnoven. Šest sveč je postavilo razstavo v čas, ko so dogorevale v času razstave. Ta projekt je bil nekakšna študija nemirnega plamena, po drugi strani pa je bil nekakšen ne-smisel, absurden, iracionalen projekt o človeški želji, da ustvarja nepotrebne stvari.

Izjava iz l. 2007, zapisana ob pripravi posthumne razstave V.S.S.D. – 20 let pred tem.

Pogledi na razstavo

Anatomija (anamorfoze) plamena

Anatomija (anamorfoze) plamena

Alen Ožbolt